SERVICES

IBM middleware

IBM middleware

IBM PureApplication

IBM PureApplication

DevOps

DevOps

Managed Services

Managed Services

IT audit & advies

IT audit & advies

Staffing & outsourcing

Staffing & outsourcing

Support & Service desk

Support & Service desk

Managed Services

Managed Services

Managed Service Provider met een compleet servicepakket

Single Point of Contact

Eén enkel aanspreekpunt volstaat voor al uw digitale ambities. Als managed service provider met een brede waaier aan diensten kunnen we bij FlowFactor namelijk een full service bieden in elke fase van uw project. Voor alles wat met uw cloud, middleware en applicatie infrastructuur te maken heeft, is FlowFactor de SPOC-partner bij uitstek.

Een blik op onze managed IT services

Advies & Consultancy

Even brainstormen over een abstract concept of een concrete IT-gerelateerde vraag? Onze polyvalente DevOps engineers laten hun multidisciplinaire expertise op uw vraagstuk los. Zo formuleren we geargumenteerde adviezen, second opinions en praktisch haalbare oplossingen.

POC & Testing

Doorstaat uw huidige IT-infrastructuur de kritische testing van onze system engineers? Onze specialisten brengen de verbeterpunten duidelijk in kaart. We kunnen desgewenst ook reële Proof of Concepts uitwerken zodat u de werking van onze theoretische concepten in de praktijk kan uittesten.

Implementatie & Configuratie

Een public, private of hybride cloud omgeving opzetten? Een private cloud oplossing op basis van containers of cloud in a box met PureApp pattern implementatie? Of uw bestaande beheersprocessen optimaliseren? Ook daarvoor kan u op uw managed service provider rekenen.

Outsourcing & Staffing

Gespecialiseerde DevOps engineers zijn dun bezaaide witte raven. Gelukkig kan u uw interne IT-dienst ook versterken via staffing & outsourcing. Zo haalt u onze gespecialiseerde kennis in huis zonder dat u de War for Talent hoeft te doorstaan. Dat kan zowel op projectbasis als op lange termijn.

Support

Als IBM Platinum Business Partner staan we in rechtstreeks contact met de IBM headquarters. We beschikken bovendien over de nieuwste tools en technologieën voor een ongeëvenaarde support service. U kan kiezen voor remote en/of on-site support en dat op afroep of volgens SLA afspraken.

Niche solutions

Voor specifieke innovatieve, open source en IBM gerelateerde solutions rekenen we op ons IBIZZ partner netwerk. We werken nauw samen met verschillende gespecialiseerde zusterbedrijven binnen onze Cronos groep om u bij te staan met top notch niche expertise in elk sub domein van de IT.

Volgens de ITIL best practices

Om IT development, support en PMR-management zo vlot mogelijk te laten verlopen, passen we steevast de ITIL best practices toe. De Information Technology Infrastructure Library (ITIL dus) bevat tal van aanbevelingen. We vatten hierbij al even samen welke ITIL practices we bij FlowFactor zeker vooropstellen.

Een optimale CI/CD pipeline

Door maximaal in te zetten op permanente, geautomatiseerde testing en automatische alerts sporen we eventuele fouten snel op.  We kunnen de code meteen aanpassen en die op regelmatige tijdstippen opladen in het centrale systeem. Recurring errors worden zo onmiddellijk vermeden en de benodigde tijd voor testrondes wordt geminimaliseerd.

Door ook de release processen te automatiseren, deployen we nieuwe of aangepaste applicaties met één enkele klik over het hele platform. Aanpassingen worden bovendien in kleine batches gebundeld om de troubleshooting te vereenvoudigen bij eventuele fouten. Het resultaat? U kan vaker updates releasen en de feedback procedure met klanten aanzienlijk inkorten.

Bij continuous deployment gaan we nog een stapje verder dan bij continuous delivery. Aanpassingen zijn hier namelijk meteen beschikbaar voor eindgebruikers en klanten. Zij moeten hiervoor niet eens updates installeren. Uw klanten ondervinden zo een continue optimalisatie en genieten dagelijks van de verbeterde kwaliteit.

Maar ook

We geloven niet in uitsluitend reactief incident management volgens het “brandjes blussen” principe met quick fixes. We gaan ook preventief te werk. Volgens de Problem Management Report ITIL richtlijnen gaan we ook na hoe we terugkerende incidenten structureel kunnen voorkomen in plaats van ze ad hoc te verhelpen. Zo creëren we een stabielere IT infrastructuur en minder support tickets in de toekomst.

  • error en bug identificatie en logging via monitoring en geautomatiseerd alert management
  • rootcause analyse om known errors met een gemeenschappelijke oorzaak te segmenteren
  • kostenbaten analyse: known errors oplossen en voorkomen of zijn work-arounds mogelijk?

Stabiele, bedrijfszekere en veilige cloud omgevingen zijn onze topprioriteit. Uiteraard maken we die ook GDPR compliant met maximale gegevensbescherming.

Als 1 telefoontje volstaat…

Liever 1 enkel aanspreekpunt voor alles wat met uw IT en applicatie infrastructuur te maken heeft? Ontdek zelf wat managed service provider FlowFactor voor u kan betekenen tijdens een vrijblijvende kennismaking.

LET’S MEET!